Saturday 11 November 2017

Winter Sonata

Keasyikan di bumi sonata musim salju…

`Kembara ke Korea pada musim sejuk yang dipenuhi dengan salji, menjadi idaman aku sekian lama. Akhirnya impian tercapai. Syukur padaMu Allah dengan rezeki yang Kau berikan, aku berkesempatan menjejakkan kaki ke negara sonata ini.
Pada trip kali ini, aku pergi bertiga bersama suami dan anak. Aku ke bumi sonata tanpa perancangan rapi.

Setelah menahan kesakitan hampir 6 jam terpaksa duduk tanpa dapat bergerak dengan bebas, aku tiba di Incheon Airport, Seoul pada jam 8.00 pagi.

Korea selatan negara selamat. Boleh sahaja bermusafir di Korea Selatan atau lebih tepat ibunegaranya Seoul tanpa menggunakan khidmat travel agensi. Lebih menjimatkan. Jangan takut tidak pandai berbahasa korea dan risau tentang kebanyakan penduduk korea tidak dapat berkomunikasi dengan menggunakan bahasa inggeris dengan baik. Hu hu tahu tak adakala Cikgu Shida berkomunikasi dengan bahasa melayu sahaja tau di KOREA! 

Nantilah Cikgu Shida up date tip-tip mengembara ke Negara Korea secara back packer tanpa menggunakan mana-mana travel agensi. Cara ini amat menjimatkan. Seronokkan bermain salji dengan cara yang murah

Cikgu Shida akan ceritakan dan update sekali gambar-gambar Cikgu Shida semasa bercuti di Korea secara backpacker biar teruja sedikit.πŸ’–πŸ’–πŸ’–


No comments:

Post a Comment