Sunday 3 December 2017

Aku redha

Teks: Sahida Sohor@Cikgu Shida@Cikgu Backpacker@Hjh Zalida S.S

Fb : cikgu shida

Tarikh: 3 disember 2017


Sebagai seorang yang beragama Islam, kita mesti berpegang teguh pada janji. Janji perlu dikotakan. Tapi janji yang perlu aku kotakan ini adalah sebuah janji yang penuh dengan debaran… Antara hidup dan mati.

“Saya tak berani berjanji, cikgu. Peluang untuk pembedahan ini berjaya cuma 50% sahaja cikgu,” tutur kata doktor pakar itu masih bermain dalam fikiranku.

Aku telah berjanji untuk bersetuju bagi menjalani pembedahan yang dicadangkan apabila aku pulang dari bumi sakura.


Aku kotakan janji. Sekembali dari bumi sakura, aku telah menghadirkan diri bagi menjalani satu lagi pembedahan yang harapan, ini adalah untuk kali terakhir mengikut tarikh yang ditentukan oleh pihak hospital.

No comments:

Post a Comment